#2015-12-07 06:53:52 

Maciejka

Użytkownik

Witam, chcę wymienić gniazdka elektryczne w mieszkaniu. Od razu mówię, że nie znam się na elektryce, ale nigdy nie bałam się majsterkowania. To nie mają być żadne gniazdka podtynkowe tylko zwykłe kontakty i włączniki światła. Po prostu chcę, żeby były z jednej serii, teraz nie są. I teraz pytanie, czy to bardzo skomplikowane? Od czego zacząć?
#2015-12-07 07:47:58 

Zetor

Użytkownik

Jeśli to są zwykłe gniazdka elektryczne, a nie żadne gniazda modułowe to z łatwością sobie poradzisz. Wystarczy odłączyć prąd – to podstawa – rozkręcić gniazdko, odłączyć kostkę, ściągnąć starą obudowę i założyć nową, podłączyć kostkę, dokręcić i gotowe. Pamiętaj tylko, żeby działać przy odciętym prądzie! A jak szukasz ładnych i niedrogich gniazdek to polecam skorzystać z gniazdek Simon. Są bardzo trwałe i bardzo kształtne.
#2015-12-07 08:40:47 

Pmpejka

Użytkownik

Dziewczyno, chyba żartujesz. Nigdy nie brałabym się za zabawy z prądem. Coś źle podłączysz i spalisz instalacje, albo kopnie cie prąd. Nie ryzykuj. Weź elektryka, albo kogoś, kto się na tym zna. Pewnie, że coś takiego kosztuje, ale jak się na czymś nie znasz, to się za to nie bierz.
#2015-12-07 10:16:23 

Magnum

Użytkownik

Założenie nowego gniazdka to nic trudnego. Jak boisz się, że coś źle podłączysz, to po rozkręceniu gniazdka zrób sobie zdjęcie i dopiero zabieraj się za dalszą robotę, dzięki temu wszystko podłączysz tak samo jak było wcześniej. Przy bardziej skomplikowanej elektryce, na przykład jeśli chciałabyś zainstalować przekaźnik czasowy lub ściemniacz światła to radzę jednak poprosić o pomoc fachowca.
#2015-12-07 12:25:37 

Maciejka

Użytkownik

Dzięki za rady. Zapomniałam napisać, ż już mam nowe, niedrogie gniazdka Legranda Mosaic o ile nie pomyliłam pisowni i chyba spróbuję sama je podłączyć. Musze tylko to zrobić jak jest widno, skoro potrzebuje odłączyć prąd, a na razie niestety nie mam czasu. Cały czas w pracy, a wieczorami nie ma jak się za to zabrać.